• Bedste Kundeservice
  • Bedste Anmeldelser
  • Ubegrænset Bytteservice
  • Fri Returret
  • Levering 1-2 hverdage
  • Fri levering ved 500 kr

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Sportsway I/S
Th. Eriksens Vej 20
DK-9640 Farsø
CVR nr.: 37425494
E-mail: kundeservice@sportsway.dk

 

Bestilling

Sportsway håndterer ordrer mandag til fredag kl. 10 til 16, dog med forbehold for udsving. Ordrer afgivet udenfor dette tidsrum bliver håndteret den følgende hverdag.

Endelig aftale om bestilling anses for indgået, når Sportsway har bekræftet ordren. Ordrebekræftelsen sendes i det øjeblik Sportsway afsender ordren, og hermed anses endelig bestilling af varer mellem kunden og Sportsway. Idet kunden lægger en ordre på Sportsway, modtages en bestillingsbekræftelse, som ikke må forveksles med en ordrebekræftelse. Hvis ikke Sportsway er i stand til at opfylde bestillingen, kontakter Sportsway kunden hurtigst muligt, for at blive enige om en løsning. Vi tager forbehold for tekniske fejl, tastefejl og lagerstyringsfejl, og kan derfor først bekræfte ordren, idet vi afsender ordren.

Kunden er selv ansvarlig for, at de indtastede leverings- og faktureringsoplysninger er korrekte, da Sportsway ikke kontrollerer alle oplysninger.

Hvis kunden ønsker ordren annulleret inden den er afsendt, skal kunden regne med, at der går 25-30 dage, før beløbet frigøres på kunden konto, hvis der er benyttet et internationalt betalingskort, som Visa, Mastercard mf. Dette gør Teller af sikkerhedsmæssige årsager. Ved Dankort skal kunden regne med en behandlingstid på et par dage fra Nets, før beløbet frigøres på kundens konto.

 

Betaling

På Sportsway modtages følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard mf. Sportsway har indløsningsaftaler med Nets og Teller, og betalingen sker gennem en SSL-krypteret betalingsgateway fra QuickPay ApS.

Alle priser på Sportsway er inkl. moms. Fragtomkostninger fremgår af kundens Indkøbskurv. Sportsway opkræver ikke kortgebyr hos kunden.

Efter betaling modtager kunden en bestillingsbekræftelse på e-mail. Beløbet bliver først hævet på kundens konto, når Sportsway afsender ordren, idet Sportsway først her kan bekræfte ordren. Sportsway reserverer dog hele beløbet på kundens konto idet betalingen gennemføres.

Ved ændring af varepriser i behandlingsforløbet af ordren, er det priserne, som fremgår af kundens ordrebekræftelse, som er gældende.

 

Levering

Levering af ordrer fra Sportsway sker i samarbejde med enten Post Danmark eller GLS, efter kundens eget valg. Ligeledes er det kundens eget valg, om der skal leveres til privatadresse, erhvervsadresse eller pakkeshop/pakkeboks. Ved valg af levering til pakkeshop/pakkeboks, har kunden mulighed for selv at vælge hvilken. Standard leveringsform på Sportsway er til GLS Pakkeshop. Hvis anden leveringsform ønskes, skal dette aktivt vælges under levering.

Når pakken er klar til afhentning, modtager kunden en SMS og e-mail fra Post Danmark/GLS med oplysninger om udlevering.

Sportsway og Post Danmark/GLS bestræber sig på, at ordren kan afhentes indenfor 1-2 hverdage efter bestilling. Enkelte varer har Sportsway på fjernlager, og har derfor længere leveringstid end 1-2 hverdage, men dette er vist tydeligt på de enkelte produktsider på Sportsway. Bestilles der flere varer i samme ordre med forskellige leveringstider, skal kunden påregne den længste leveringstid, da ordren sendes samlet.

Skulle kunden glemme at afhente pakken, returneres pakken til Sportsway, hvorefter Sportsway vil rette henvendelse til kunden, for at blive enige om en løsning.

Sportsway sender kun til Danmark - ikke til Grønland, Færøerne eller andet udland.

Ordrer på 500 kr. eller derover sendes gratis.

 

Fortrydelsesret

Sportsway tilbyder fri fortrydelsesret (ingen tidsbegrænsning), og ikke kun 30 dage, som det fremgår af lovgivningen. Fortrydelsesretten kan benyttes uden at angive grund. Ved brug af den medsendte returlabel, betaler kunden 39 kr. for at sende retur til Sportsway, hvilket bliver modregnet i beløbet, som kunden skal have retur. Det samme gælder, hvis kunden benytter fortrydelsesretten, ved ikke at afhente pakken i pakkeshop/pakkeboks, og pakken sendes retur til Sportsway. Sender kunden selv varen tilbage uden brug af den medsendte returlabel, returneres det fulde beløb på ordrebekræftelsen. Sportsway nægter modtagelse af pakker uden omdeling eller pr. efterkrav.

Ved brug af fortrydelsesretten skal varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, for at få 100% af beløbet tilbage. Kriteriet er, at varen stadig skal være salgsbar. Er varen blevet vasket eller brugt, og derfor ikke længere er salgsbar, skal kunden regne med, at der bliver fratrukket en forringelsesværdi på minimum 50%, og i nogle tilfælde helt op til 100%. En vares emballage udgør en væsentlig del af varens værdi, og går derfor også ind under de ovenstående regler. Det er kundens eget ansvar, at varen er forsvarligt emballeret ved returnering. Emballage, som gør, at det ikke er muligt at prøve varen, medmindre det er åbnet/fjernet, går ikke ind under dette krav.

Ved returnering sendes varerne til følgende adresse:
Sportsway I/S
Th. Eriksens Vej 20
DK-9640 Farsø

Returnering kræver, at kunden udfylder og medsender den medsendte Sportsway retur/bytteformular.

 

Bytteret

Sportsway tilbyder fri og gratis bytteret uden tidsbegrænsning. Dette indebærer, at kunden kan få byttet til en anden vare/variant/størrelse/farve når som helst, og gratis, ved brug af den medsendte returlabel. Sportsway nægter modtagelse af pakker uden omdeling eller pr. efterkrav.

Bytteretten kræver, at kunden udfylder og medsender den medsendte Sportsway retur/bytteformular.

Ved bytning til en anden vare med en anden pris, og ikke bare til en anden farve/størrelse/variant, udstedes der et tilgodehavende på varens pris, samt fri fragt, som sendes til kundens e-mail-adresse. Herefter skal kunden blot lave en ny ordre på Sportsway. Det er vigtigt at kunden tjekker på www.sportsway.dk, at den ønskede størrelse/farve/variant/vare er på lager. Hvis ikke, kan Sportsway kontaktes på kundeservice@sportsway.dk, hvorefter Sportsway vil undersøge, om varen kan bestilles hjem.

 

Reklamationsret

Som kunde på Sportsway har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få en defekt vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået ved fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Kunden skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at manglen/skaden/fejlen er opdaget. Hvis kunden reklamerer inden for to måneder efter, at manglen/skaden/fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kunden skal dog stoppe med at benytte produktet ved manglens/skadens/fejlens fund, ellers vil Sportsway ikke kunne vurdere sagen korrekt. Sportsway betaler naturligvis fragtomkostningerne ved returneringen, men det kræver, at kunden kontakter Sportsway, og får tilsendt en Post Danmark/GLS returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Sportsway nægter modtagelse af pakker sendt på efterkrav eller uden omdeling. Kunden bedes beskrive problemet så detaljeret som muligt. Sportsway ser helst, at kunden kontakter os pr. e-mail (kundeservice@sportsway.dk) inden returnering af varen.

 

Gavekort/tilgodebevis

Det er ikke muligt at få udbetalt pengene for en ordre, som er betalt med gavekort eller tilgodehavende. Dette gælder dog ikke et tilgodehavende, som udstedes i forbindelse med bytteretten. Endvidere er det heller ikke muligt at ombytte et gavekort/tilgodehavende til kontanter.

Et gavekort/tilgodebevis er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet/tilgodebeviset.

 

Persondatapolitik

Personoplysninger afgives aldrig til tredjepart, og vi indsamler ikke personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved bestilling eller tilmelding til nyhedsbrev. Du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar. Personoplysninger bruges til at gennemføre det køb, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens §58, stk. 1.

 

Cookiepolitik

En cookie er en lille tekstfil, der lagres på din computer eller tilsvarende for at kunne genkende den. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde virus.

Sådan sletter eller blokerer du for cookies: http://minecookies.org/cookiehandtering

Formålet med cookies på Sportsway.dk er at kunne gemme dine indstillinger, trafikmåling, statistik, målretning og frekvensstyring af annoncering.

Sportsway.dk anventer cookies fra følgende tredjeparter: Google Analytics, Partner-ads, Facebook.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb hos Sportsway, bedes du i første omgang sende din klage til vores kundeservice på kundeservice@sportsway.dk.

I det tilfælde, at det ikke lykkes os at finde en fælles løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet. Dette kræver at betingelserne er opfyldt, se mere på www.kfst.dk.

En anden mulighed er at klage til Center for Klageløsning på www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens nye online portal for klager (ODR) kan også bruges ved indgivelse af klage. Klage kan indgives her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Spørgsmål

Har du spørgsmål om ovenstående eller andet, er du meget velkommen til at kontakte kundeservice på kundeservice@sportsway.dk.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24/05-2016.